Грб Краљевине Србије Грб Центра

HIGH PATRONAGE
ВИСОКИ
ПОКРОВИТЕЉ

BOARD FOR HERALDIC AND GENEALOGICAL STUDIES
ОДБОР ЗА
ХЕРАЛДИЧКЕ
И ГЕНЕАЛОШКЕ СТУДИЈЕ

Serbian Orthodox Action ''Sabor''
СРБСКА
ПРАВОСЛАВНА
АКЦИЈА
''САБОР''

 

ПОЧЕТНА
О НАМА
СИМВОЛИ
Грб
Застава
Слава
АКТИВНОСТИ
Документи
Саопштења
Трибине
Медији
Најаве
РИЗНИЦА
Извори
Мисли
Истраживања
Разно
НОВО(мапа)
ЛИНКОВИ

064/ 201 27 26
czipm@yubc.net













ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!






ХОЛИВУД -
НА НАШОЈ СТРАНИ






Aeon Flux







    О уметничкој безвредности савремених холивудских остварења можемо чути и читати на сваком кораку. Такође, неретко се срећемо и са упозоравајућим мислима о штетности (анти)вредности које Холивуд промовише. Ипак, овога пута говоримо о нечему сасвим супротном. Овде ћемо се позабавити са два нова холивудска филма који промовишу идеје сталешке монархије, слободе, самосвести и борбе против Новог Светског Поретка. Ради се о филмовима «Еон Флакс» (Aeon Flux) и «В као Вендета» (V for Vendetta).

    Ако у књижевности имамо жанр «утопијских» књига, ова два филма свакако би се могла сврстати у њихов филмски еквивалент. Оба се баве темама утопијских, односно дистопијских друштава. Сваки носи своје особености, али у сваком од њих можемо препознати елементе култних романа «Ми» Евегнија Замјатина, «Врли Нови Свет» Адолса Хакслија и «1984» Џорџа Орвела; који опет у себи садрже темеље првих утопијско-дистопијских размишљања, попут Платонове «Државе». Ова константна повезаност никако није део некаквог плагијаторства, већ врло битан елемент за схватање Новог Светског Поретка, и константе «праксе завере» (реалног остварења «теорије завере»).

    У биоскопе је први дошао «Еон Флакс», па ћемо најпре рећи неколико речи о њему, и његовој поруци.

    Године 2011. планету Земљу захвата непознати вирус (вероватно нешто попут САРС-а или «птичијег грипа»- прим. аут.), од кога умире чак 99% светске популације. Зараза је названа «Индустријска болест»! На Земљи је остало само пет милиона прежвелих, након што је доктор Тревор Гудчајлд пронашао вакцину и победио болест.

    Године 2020. преостала популација формира заједницу и изграђује нови град који називају «Брегња». Убрзо природа преузима ствари у своје руке и џунгла овладава светом, тако да су они у Брегњи принуђени да већ до 2079. године, попут Занјетинових јунака у «Уједињеној Држави», направе огромни зид који би заједницу штитио од природе.


Aeon Flux



    Брегњом од оснивања влада династија Гудчајлд, са владом састављеном од научника (врло слично Платоновој замисли- прим. аут.). Године 2350. влада долази до открића немерљивог значаја и елиминише сваку врсту загађења. До 2394. године Брегња је у стању да рециклира 100% својих природних ресурса и живот у њој постаје диван и лагодан. Толико диван да га неки зову и «врхунцем цивилизације».

    Ипак, године 2400. почињу серије необјашњивих отмица грађана. Нико се не усуђује да поставља питања у вези ове појаве. Након десет година, влада саопштава да ситуацију држи под контролом. Пролази још пет година али се отмице и нестанци без трага и даље дешавају. Влада обећава светлу будућност, али...

    Године 2415. почиње заплет.

    У граду је и опозиција династији Гудчајлд. Опозиција делује као тајни покрет отпора чији је циљ да оборе династију, преузму власт и дају грађанима слободу изласка из града. Слободу изласка у дивљину из које се никада нико није вратио.

    Покрет отпора, који се назива «Мониканци», шаље свог најбољег агента, Еон Флакс, да изврши атентат на владара, Тревора Гудчајлда. Еон успева да се приближи Тревору али из неког разлога не пуца. Полиција је хвата и ставља у затвор. Еон успева да побегне, и поново проналази пут до Тревора. Ни овај пут није у стању да га убије. Поред њега се, како она каже, осећа чудно и необјашњиво, као да га већ од некуд познаје.

    Тревор заводи Еон и они проводе ноћ заједно. Следећег јутра Еон почиње да одмотава клупко мистерија које обавијају Брегњу. Везу Тревора и Еон користи Треворов млађи брат Орен, комадант војних и полицијских снага, и подиже дуго планирани пуч који доводи Брегњу у стање расула. Тревор и Еон постају бегунци и њихове главе желе како држава тако и покрет отпора.

    Када су успели да, барем на неко време, умакну потерама, Тревор објашњава о чему се ради. Наиме, он није потомак научника Тревора Гудчајлда који је 2011. године спасио свет, већ је он баш тај Тревор, односно његов клон. Као што је и Еон клон његове жене Катарине коју је давно изгубио (зато га је она несвесно препознала), и као што су сви остали становници Брегње само клонови људи који су живели у XXI веку. Вакцина која је зауставила «Индустријску болест» имала је и споредни ефекат, а то је стерилност. Влада је то знала, али је крила од својих поданика, док је Гудчајлд радио на изналажењу решења. Клонирао је сам себе, а затим је младог «себе» васпитавао и образовао тако да се истраживање настави, да се становништво држи на окупу како би му лек могао бити дат одмах по проналаску, и како би се осигурао биолошки опстанак.


V for Vendetta



    Треворов млађи брат Орен одлучио је да саботира истраживања свог брата, да изврши пуч, и настави да «живи вечно» (бескрајним клонирањем самог себе и својих поданика), владајући Брегњом. У току пуча уништио је лабораторију са свим резултатима вишевековног истраживања.

    У сценама расплета Орен све ово признаје брату, и даје му објашњења за отмице грађана. Објашњење лежи у томе да су нестајали они грађани на којима је експеримент коначно био успешан, односно отимане су жене које су остајале трудне природним путем. Успут додаје како су се појавиле и «спонтане трудноће», односно оне које влада није контролисала. Како каже Орен: «Природа је сама победила стерилност!»

    Када ову причу ослободимо свих научно-фантастичних елемената, као и саме наративне природе овог дела, пред нама остаје принцип монархије. Тревор Гудчајлд је у свакој генерацији васпитаван и темељно припреман за улогу владара и вође. Ма какве његове личне особине биле, он је увек на својој страни имао традицију и искуство претходних генерација. Његова политика је увек доследна, увек стабилна. Да је Брегња сваке четири године бирала новог владара, са новим идејама, које потиру старе, не само да не би дошло до напретка, него је питање да ли би Брегња уопште постојала. Сами «Моникаци» су у моменту пуча били приморани, стицајем околности, да бране Тревора Гудчајлда како не би дошло до опште пропасти друштва. У Брегњи, сваки сталеж је имао своју улогу. Свако је обављао своју дужност, зато је друштво функционисало. «Мониканци», као побуњеници су приморавали Гудчајлда да, чак и ако он то не би желео, мора остати моралан иначе би изгубио трон. Снага монархијског уређења и стабилности друштва које је под њим никло, била је толика да су се сви слободољубиви елементи успротивили свргавању владара. Ма колико њихове визије биле различите, монарх је био тај кохезивни елемент који их је и у најкритичнијем моменту ујединио и повео у победу.


Aeon Flux



    Верујемо да је креаторима «Еон Флакс-а» последња ствар на уму била промоција сталешког монархизма, али је њихово дело управо то. Од силне кампање мудраца Евро-атлантиде, о значају борбе против тоталитаризма, који им служи као маска за увођење сопственог, долазе оваква дела у којима се јасно виде тирани, оци Новог Светског Поретка и правдољубци, борци за обнову морално и билошки здравог и духовно слободног друштва.

    Свака прича о тоталитаризму на себи има јасан печат данашњих «владара из сенке». Зато се они толико и труде да сваку борбу против њих представе «манијом гоњења параноидних ексцентрика». Ипак, ма колико јака оружја имао «кнез земаљски», борба се наставља.

    Више о овој борби можемо видети у следећем примеру који овде наводимо, а то је филм Џејмса Мектига (James McTeigue) «В као Вендета», који је заправо екранизација ранијег «Вертиговог» истоименог стрипа.

    Радња се дешава у Лондону, у скорој будућности. Прати годину дана у животу младе Иви. Годину која је била пресудна не само за њу, већ за целу Енглеску. Наиме, у Енглеској је на власти тоталитарни режим. Постоје стриктни полицијски часови, од када до када се ко где може кретати. Сви медији су под контролом владе. Ислам је забрањен, и свако ко поседује Куран ризикује смртну казну. Исто важи и за содомисте. Ово су свакако јасне асоцијације на данашњу владу САД-а, на челу са Џорџом Бушом.

    Наравно, не треба много мудровати да би се схватило да ће у оваквом друштву бити забрањени сви облици религија, осим можда једне (из које извиру остале монотеистичке).

    Од слободе остало је, како то Орвел описује у «1984», само пар кубних центиметара у глави. А како је влада успела уверити грађане да је све то за њихово добро, и тих неколико центиметара су изманипулисани. За некога иделна држава- утопија, за некога врхунска диктатура- дистопија.


V for Vendetta



    Иви се случајно затиче на улици у време полицијског часа, нападају је три владина службеника задужена за спровођење реда и закона. Из њихових канџи спасава је маскирани човек који се представља као В. Мистериозни В је вероватно једини самосвесни човек у Енглеској и он се бори за подизање револуције и ослобађање од диктатуре. Но, да би подигао револуцију, најпре мора скренути људима пажњу на то да диктатура постоји. В се управо тиме и бави током целог филма, а како народ реагује видимо на «зумираном» примеру младе Иви, која се од индеферентне раднице буди и прераста у побуњеника, у самосвену, уникатну, непоновљиву и боголику личност.

    У току филма видимо и како је дошло до ове диктатуре. Видимо да су се дешавали разни терористички напади. Да је САД започињала ратове на целој планети па су јој ти ратови дошли главе. Након неколико тежих ицидената на тлу Енглеске, само се један узак круг људи изборио за власт, уводећи сигурност у земљу. Касније сазнајемо да је управо та влада исценирала терористичке нападе како би могла спровести мере које је замислила.

    Нигде се прецизно не помиње из које партије је «еволуирала» ова влада, али је јасно да је она била блиска власти и глобалној доминацији и у време првобитних превирања. Упечатљива је и једна сцена у којој, у време рата са тероризмом, будући председник владе држи ватрени говор (више него очигледна асоцијација на Адолфа Хитлера), док је бина на којој стоји украшена знаменом партије (који наивном оку може личити и на некакав «дупли» крст) а иза њега огромним словима пише «ДЕМОКРАТИЈА»! Ово је можда и кључна сцена у којој редитељ, између редова, саопштава да је данашњи свет већ спреман на овакву владу, јер су свима главе толико испране да би свак` радо прихватио и најнезамисливији облик тоталитаризма и диктатуре, само нек` се зове демократијом.

    В је сво време под маском, нико не зна његов идентитет. На крају постаје јасно да је В више од пуке индивидуе. В је идеја, заједничка свима који воле слободу. Када на крају долази до побуне, цела земља носи маску идентичну његовој. Идеја их уједињује, и тако уједињени они побеђују диктатора.


V for Vendetta



    Овде се још једном доказује да се Нови Светски Поредак води Замјатиновом (саркастичном) формулом да су «слобода и криминал повезани колико и авион и његова брзина; ако је брзина авиона једнака нули онда се авион не креће, ако је слобода човека једнака нули онда човек не чини криминална дела.»

    Међутим, снага људског духа, немерљива је формулама. То нам доказује и «В као Вендета» који нам из Холивуда, центра савременог антихришћанства и борбе за успостављање Новог Светског Поретка, доноси поруку да је највећи дар који је човек примио од Бога управо слобода, односно слободна воља; те да је оно што је Бог створио, за човека неуништиво.

    На крају рецимо и то да се до слободе долази само борбом, трудом и ползом. Исто тако, до порука које нам из књига и филмова долазе између редова, долази се само напрезањем вијуга. Некоме ће «Еон Флакс» и «В као Вендета» бити просечни, или чак испод-просечни, научно фантастични начини да се убије сат до два. Ономе ко има очи да види, и уши да чује, послужиће као добар подстицај на размишљање. Чак и они филмови који отворено промовишу Нови Светски Поредак могу послужити за наук и дати корисно наравоученије, ако ништа друго а оно барем указати на проблеме против којих се морамо борити.

    Рекламни слоган за «В као Вендета» је: «Народ не би требао да се плаши своје владе. Влада би требала да се плаши народа»; додајмо дакле да ми не би требали да се плашимо Новог Светског Поретка, он би требао да се плаши нас!



V for Vendetta




Немања С. Мрђеновић


Српска Православна Црква

Епархија Рашко-Призренска - најновије информације са Косова - сведочења о терору над Србима

КОСОВО - Истина нема власника!

ОДБОР ЗА КОСОВО И МЕТОХИЈУ СВЕТОГA АРХИЈЕРЕЈСКОГA САБОРА СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ

ОДБОР ЗА ЈАСЕНОВАЦ СВЕТОГA АРХИЈЕРЕЈСКОГA САБОРА СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ

Помозите обнову Свете српске Царске Лавре - Манастира Хиландара

Епархија Западноевропска - Холандија


Српска Православна Црквена Општина Успења Пресвете Богородице у Цириху

Њ.К.В. Кнез Александар (Павлов) Карађорђевић

Њ.К.В. Принц Александар Карађорђевић

Њ.К.В. Кнегиња Јелисавета Карађорђевић

Њ.К.В. Кнез Никола и Кнегиња Љиљана Карађорђевић

Фондација Њ.К.В. Принцезе Катарине Карађорђевић

Њ.К.В. Кнез Никола Петровић-Његош

Монархија кроз векове

Руски Царски Дом

Грчки Краљевски Дом

Руска хералдичка колегија

Руско Православно Монархистичко друштво

Словеначко хералдичко друштво

Српски хералдички Интернет магазин ''Глас хералда''

Иконографска радионица ''Павловић''

Амерички журнал за руске и словенске студије









Зауставите Б-92!

КОСОВСКА ГРАМАТА




веб мајстор Преузмите банер Преузмите банер