Грб Краљевине Србије Грб Центра

HIGH PATRONAGE
ВИСОКИ
ПОКРОВИТЕЉ

BOARD FOR HERALDIC AND GENEALOGICAL STUDIES
ОДБОР ЗА
ХЕРАЛДИЧКЕ
И ГЕНЕАЛОШКЕ СТУДИЈЕ

BOARD FOR CULTURE
ОДБОР ЗА
КУЛТУРУ

BOARD FOR HISTORIOGRPHY
ОДБОР ЗА
ИСТОРИОГРАФИЈУ

BOARD FOR POLITICAL THEORY
ОДБОР ЗА
ПОЛИТИЧКУ
ТЕОРИЈУ

Serbian Orthodox Action ''Sabor''
СРБСКА
ПРАВОСЛАВНА
АКЦИЈА
''САБОР''

 

ПОЧЕТНА
О НАМА
СИМВОЛИ
Грб
Застава
Слава
АКТИВНОСТИ
Документи
Саопштења
Трибине
Медији
Најаве
РИЗНИЦА
Извори
Мисли
Истраживања
Разно
НОВО(мапа)
ЛИНКОВИ

064/ 201 27 26
czipm@yubc.net







ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!








Марина Галечић





Грб Университета у Кембриџу







СРПСКЕ ИКОНЕ НА КЕМБРИЏУ






Васкрсење Христово
(Тодор Митровић)







Штета је што Србија чешће не презентује древне иконе
јер би то допринело изградњи позитивнијег имиџа на Западу,
каже аутор изложбе


Изложба се појавила у време раста
интересовања за иконе на Западу





Господ Сведржитељ
(Тодор Митровић)   Више од седамдесет савремених икона, дела двадесет српских, црногорских, румунских, бугарских и грчких уметника, изложено је ових дана у Кембриџу (Енглеска) у оквиру изложбе Из славе у славу: наивне, модерне и неовизантијске савремене иконе из пет земаља Балкана, која ће трајати до 31. маја. Посетиоци изложбе изненађени су чињеницом да иконографија није само музејска вредност већ да и даље постоји и развија се, да није увек иста и заснована на крутим правилима. Иконе Балкана представљене су на две престижне локације у центру универзитетског града Кембриџа – у бившој англиканској цркви која је претворена у културни центар (Michaelhouse) и у активној цркви из 13. века (Great St. Mary). Реч је о два централна места у граду која дневно приме око 500 посетилаца.

   Изложба је претходно била приказана у црквама, галеријама и музејима Норвешке, Финске, Шпаније, Исланда и Енглеске (у Лондону). Лазар Предраг Марковић, историчар уметности и независни кустос, организатор изложбе у сарадњи са Универзитетом из Кембриџа, каже за Европу да су те иконе први пут представљене јуна 2003. године у Трондхајму, и то захваљујући позиву норвешке Цркве поводом Генералне скупштине Конференције европских цркава, која сваких шест година окупља више стотина представника православних и протестантских цркава Европе.Господ истерује трговце из Храма
(Тодор Митровић)

   – Знајући за моје интересовање за савремени иконопис Балкана, домаћини изложбе предложили су ad hoc пројекат Balkan Icons. Међутим, изложба се појавила у време пораста интересовања за иконе на Западу и уследило је неколико позива. Приказана је у Ослу, а затим и у другим већим градовима Норвешке, те у Хелсинкију, Барселони, Рејкјавику, а прошле године и у Лондону, где је у оквиру овог пројекта организован и симпозијум Значај православне иконографије за англиканску црквену уметност – каже Марковић.

   Према његовој оцени, изложба икона оваквих стилских особености јединствена је појава, и то не само на Западу. Иконе се тамо обично срећу у оквиру музејских пројеката, који најчешће доносе део средњовековног наслеђа неке од земаља православног културног круга, или ретких самосталних изложби савремених иконописаца, базираних на копирању старих икона.


   – Штета је што наша држава чешће не презентује древне иконе или копије фресака јер би то допринело изградњи позитивнијег имиџа Србије на Западу – напомиње Марковић.

   Поставка никад није идентична, а обухвата три стилске групе икона: традиционалне, неовизантијске иконе, које су копије или уздржане интерпретације византијских предложака, најчешће из 14. века; наивне иконе на стаклу (базиране на оригиналима из 19. века насталим на територији данашње Румуније и Баната), и модерне, које представљају спој византијског стила и ликових израза 20. века. Уместо дрвене даске и јајчане темпере, често се користе посебни панели и акрилик боје.

Свети Апостол Павле
(Тодор Митровић)   Од 20 аутора чије су иконе представљене у Кембриџу, десеторо је из Србије. Сви имају дипломе уметничких академија и долазе из урбаних средина, мада изложба представља и радове такође академски образованих монахиња, од којих је већина из манастира Градац. Аутор седам икона је Тодор Митровић, млади професор иконописа на Академији СПЦ, који је својом магистарском изложбом први успео да унесе иконе у простор галерије Факултета ликовних уметности. Његовим залагањем савременом иконопису признат је потенцијал да (поново) буде уметност, а не само копија или сувенир.

   – Сматрам да је иконографија одувек била у развоју и да настављање традиције никада није било доживљавано као копирање предложака из ранијих периода, о чему сведочи ликовно и стилско богатство старих икона и фресака. Постоји мит о веома строгим иконографским канонима који, наводно, до најситнијих детаља детерминишу сваку икону. То није тачно, јер канони говоре о технологији, о поступку сликања есхатолошком светлошћу, описују ликове светитеља, а не стил. Иконе транспонују богословље у визуелну форму, и упознавање теолошке основе црквене уметности, што је уз таленат и ликовно образовање уметника веома битно за будућност нашег иконописа – каже Марковић.

   Још један учесник изложбе, грчки теоретичар иконе и сликар отац Стаматис Склирис је, уз епископа Игнатија (Мидића) и још неколико овдашњих теолога, потпомогао развој модерне црквене уметности у Србији, објавивши велики број текстова на српском језику. Свети Деспот Стефан Високи приноси град Београд Пресветој Богородици
(Тодор Митровић)Прошле године његово дело представљено је сјајном монографијом од 500 радова у издању Богословског факултета Универзитета у Београду.

   Српски уметници су у самом врху православног иконописа уопште, јер су, како објашњава саговорник Европе, створили зрела и креативна остварења која нису само копије старих ремек-дела.

   – Тежиште ове изложбе је на стилској групи таквих модерних икона, које доносе оригиналност и нове ликовне вредности у контрасту с радовима који суштински остају у домену реплике. Нова ликовна решења не утичу негативно на православност богословске поруке коју те иконе преносе. Напротив, чине је савременом, динамичном и аутентичном јер сами уметници, поред академског ликовног образовања, опитно познају и литургијско-евхаристијски живот, суштински елемент православне духовности
– истиче саговорник Европе.




Свети Великомученик и Победоносац Георгије
(Пример наивнога иконописа на стаклу из чувене стапарске школе)



Српска Православна Црква

Епархија Рашко-Призренска 
- најновије информације са Косова 
- сведочења о терору над Србима

КОСОВО - Истина нема власника!

ОДБОР ЗА КОСОВО И МЕТОХИЈУ СВЕТОГA АРХИЈЕРЕЈСКОГA САБОРА СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ

ОДБОР ЗА ЈАСЕНОВАЦ СВЕТОГA АРХИЈЕРЕЈСКОГA САБОРА СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ

Помозите обнову Свете српске Царске Лавре - Манастира Хиландара

Епархија Западноевропска 
- Холандија


Српска Православна Црквена Општина
 Успења Пресвете Богородице 
- Цирих

Српска Православна Парохија 
Светога Василија Великога 
- Хелсингборг

Њ.К.В. Кнез Александар (Павлов) Карађорђевић

Њ.К.В. Принц Александар Карађорђевић

Њ.К.В. Кнегиња Јелисавета Карађорђевић

Њ.К.В. Кнез Никола и Кнегиња Љиљана Карађорђевић

Фондација Њ.К.В. Принцезе Катарине Карађорђевић

Монархија кроз векове

Руски Царски Дом

Грчки Краљевски Дом

Српско хералдичко друштво ''Бели Орао''

Руска хералдичка колегија

Сибирска хералдичка колегија

Словеначко хералдичко друштво

Burke's Peerage & Gentry International Register of Arms

Српски хералдички Интернет магазин ''Глас хералда''

Руско Православно Монархистичко друштво

''Србија'' - Глас Четника

Русија Верних

Иконографска радионица ''Павловић''

Издавачка кућа ''Конрас''

''Гусле'' - лист Савеза гуслара Србије

Амерички журнал за руске и словенске студије









Руске победе

КОСОВСКА ГРАМАТА

ПОКРЕТ ЗА ЖИВОТ




веб мајстор Преузмите банер Преузмите банер