Грб Краљевине Србије Грб Центра
ПОЧЕТНА
О НАМА
СИМВОЛИ
Грб
Застава
Слава
АКТИВНОСТИ
Документи
Саопштења
Трибине
Медији
Најаве
РИЗНИЦА
Извори
Мисли
Истраживања
Разно
НОВО(мапа)
ЛИНКОВИ

064/ 201 27 26
czipm@yubc.net



ДОКТРИНА КАСТИ И ДЕМОКРАТИЈА







Иницијација браманскога дечака    Већ је познато да западна демократија у својој арогантности и површности узима само сопствене социјално-економске ставове као мерило свих ствари на планети, те тако древни аријевски систем касти проглашава за неправедни и тиме назадан.

    Да видимо шта су у ствари касте? Четири касте су: брамани, кшатрије, ваише и шудре. Браманима је примаран духовни живот, а дужност им је очување и преношење метафизичких и религијских знања. Боја ове касте је бела, што симболише чистоту и светлост. Кшатрије одликују способности везане за управљање, владање и ратне вештине. Боја им је црвена, што симболише крв и ватру. Ваише су везане за остваривање материјалних потреба друштва кроз производњу и трговину. Боја ваиши је тамно-жута (браон) што је боја земље. Шудре су проста радна снага са једином мотивацијом да се задовоље основне потребе (храна, смештај, спаривање). Њихова боја је боја пепела.


    Санскритски термин за овај ситем је ВАРНА што значи квалитет, природа (буквално: боја, нијанса) одређеног бића. Ова природа се јасно показује још од малих ногу. Једно дете са лакоћом свира и пева, друго је склоно механичким стварима и раду рукама, треће, интроспективне природе, лако учи и много чита. Иако су у истој породици, ова три детета су својим природним позивом предодређена за три различите касте (наследна припадност касти је настала у позном, деградираном кастинском друштву). Па добро, питаће неко, па зар није и данас тако? Једно ће уписати музичку академију, друго бити занатлија, треће бити доктор наука. Примера ради узмимо да ова деца одрасла у врло сиромашној породици. Њихови таленти би брзо били угушени јер им непрестана борба за егзистенцију не би оставила времена за развој. Чак и да се једно дете пробије, на факултету би га сачекао пакао ароганције и одбацивања од стране економски моћнијих. Опет примера ради, нека су ова деца рођена у богатој породици, тешко да ће бити усмерена на занат или науку, јер су заробљена принципима своје класе која презире сваки рад па и умни.

    Дакле, критеријуми на којима су базиране касте немају везе са социјално-економским статусом. Браман, који је на врху лествице је сиромашан, а ваиша који је при дну, је богат. Браману је телесни живот врло неудобан, а ваиши врло удобан.

    Демократска једнакост није само у једнаким правима, већ и у чињеници да сви могу да раде све: лењи да производе, нестручни да лече, неспособни да организују и корумпирани да владају. Са друге стране припадник сваке касте је одан принципима и законима својег реда и ако их се не придржава бива протеран ван касти што је у традиционалним заједницама бивало врло ретко, јер је то што ради било у складу, како са његовим унутарњим поривима, тако и са целокупном заједницом. Добар Ваиша је био цењен и поштован више него лош Браман, док либерална демократија цени само “првог међу једнакима” тј најбогатијег, ма какви били његови квалитети.Његово Височанство Гај Синги II Махараџа од Џодпура (припадник највишега реда касте кшатрија)

    Ако се искористи ово поређење и погледа карактер данашњих хијерархијских структура може се приметити да што се више ближимо врху друштвене структуре либерал-демократског запада карактер људи има боју пепела, односно касте шудри. По свом темпераменту и психичком склопу шудра је површан и везује се за спољашњост без способности сагледавања суштине. Самим тим и цивилизација коју они творе има карактер доминације материјалног над духовним и тежње ка задовољењу најнижих страсти и порива.

    Овде је важно напоменути да постоји и једна (под)каста - Шандала, коју карактерише одсуство сваке квалификације. Према речима Рене Генона, то су агенти деструкције, растакања и растварања, слепе силе контраиницијације које су корумпиране и које корумпирају и делују свуда и на свим нивоима. Њихово деловање је нарочито интезивно у модерним временима.




Његово Височанство Бриг Саваи Бхавани Синг Махараџа од Џаипура (окружен стражом, припадницима касте кшатрија)




Владимир Трифуновић



(Објављено: ''Коначни обрачун'')

Српска Православна Црква

Епархија Рашко-Призренска - најновије информације са Косова - сведочења о терору над Србима

Принц Александар Карађорђевић

Кнез Александар Карађорђевић

Иконографска радионица Павловић




веб мајстор Преузмите банер Преузмите банер